Projectbureau Odino BV

Standaard maatwerk en kwaliteit

Hier vindt u een overzicht van publicaties 

ICT in Education: literacy, enhancement and personalization

broader perspective on ICT in education: 21 st century skills including digital literacy, enhancement of the learning and personalization of the organization. These aspects are considered within three generally formulated objectives for education: to bring pupils to self-fulfilment, to create responsible and involved citizens and to prepare them for a future working career.  

  • Step 1: ICT in education is not negotiable anymore.
  • Step 2: ICT as subject and ICT skills as core element of 21st century skills must be taught. 
  • Step 3: ICT should also be used for enhancement of the learning , by teacher and student.
  • Step 4: ICT enables a personalization of the learning environment.
This paper was commissioned by the UNESCO International Bureau of Education (IBE). It has not been edited nor published by the team. The views and opinions expressed in this paper are those of the author and should not be attributed to the IBE-UNESCO. The paper can be cited with the following reference: “Paper commissioned by the UNESCO International Bureau of Education (IBE), ICT in Education: literacy, enhancement and personalization, please contact ibe.info@unesco.org”
ICT in Education-literacy, enhancement and personalization.pdf (786.27KB)
This paper was commissioned by the UNESCO International Bureau of Education (IBE). It has not been edited nor published by the team. The views and opinions expressed in this paper are those of the author and should not be attributed to the IBE-UNESCO. The paper can be cited with the following reference: “Paper commissioned by the UNESCO International Bureau of Education (IBE), ICT in Education: literacy, enhancement and personalization, please contact ibe.info@unesco.org”
ICT in Education-literacy, enhancement and personalization.pdf (786.27KB)


Ruimte voor onderwijs kan niet wachten tot 2032
Een kort essay waarin ik bepleit om het (voortgezet) onderwijs meer eigen inhoudelijke ruimte geven om verwachtingen ten aanzien van vaardigheidsontwikkeling, persoonlijke vorming, talentontwikkeling en maatwerk te kunnen waarmaken.
Ruimte voor onderwijs.pdf (308.63KB)
Ruimte voor onderwijs kan niet wachten tot 2032
Een kort essay waarin ik bepleit om het (voortgezet) onderwijs meer eigen inhoudelijke ruimte geven om verwachtingen ten aanzien van vaardigheidsontwikkeling, persoonlijke vorming, talentontwikkeling en maatwerk te kunnen waarmaken.
Ruimte voor onderwijs.pdf (308.63KB)

 

ICT Action School Development at Helen Parkhurst Part III
De ICT ontwikkeling op Helen Parkhurst in Almere wordt beschreven aan de hand van een door de inspectie ontwikkeld beoordelingskader.
ICT Action School Development at Helen Parkhurst part III.pdf (732.93KB)
ICT Action School Development at Helen Parkhurst Part III
De ICT ontwikkeling op Helen Parkhurst in Almere wordt beschreven aan de hand van een door de inspectie ontwikkeld beoordelingskader.
ICT Action School Development at Helen Parkhurst part III.pdf (732.93KB)


New ways of learning
Een powerpointpresentatie over een project van de Inspectie om nieuwe manier van leren te beschrijven en klassificeren.
new ways of learning Alesund.ppt (5.7MB)
New ways of learning
Een powerpointpresentatie over een project van de Inspectie om nieuwe manier van leren te beschrijven en klassificeren.
new ways of learning Alesund.ppt (5.7MB)


Professional development
Een powerpoint over een project van de inspectie om professionele ontwikkeling van docenten te klassificeren en beoordelen.
prof-development-Alesund.ppt (246KB)
Professional development
Een powerpoint over een project van de inspectie om professionele ontwikkeling van docenten te klassificeren en beoordelen.
prof-development-Alesund.ppt (246KB)

 

Schools with SPIRIT capacity building in The Netherlands.
Een van de eerste projecten rond netwerken van docenten was het PIT-project in de jaren '90. Hier wordt verslag gedaan van de opzet en resultaten daarvan.
CAPBITV3.DOC (92KB)
Schools with SPIRIT capacity building in The Netherlands.
Een van de eerste projecten rond netwerken van docenten was het PIT-project in de jaren '90. Hier wordt verslag gedaan van de opzet en resultaten daarvan.
CAPBITV3.DOC (92KB)